Friday, April 27, 2012

Jacqueline

Here are the first results from our crawlers. These are the drawings of Jacqueline; the top one is the view from the first floor of the library. Later we could go outside, and were able to draw the market.
Hier de tekeningen van Jacqueline, de bovenste schets laat het uitzicht zien vanaf de bibliotheek van het Glaspaleis. De andere schetsen zijn van de markt, en het borrelen in het café.


Sunday, April 22, 2012

Our first crawl!


Yesterday we did our first Sketchcrawl in Heerlen. We did not know if anyone would turn up, and much to our surprise in total 12 people of in total 4 nationalities showed up (Dutch, German, French and English). Initially the rain poured down heavily, and we drew from the library windows on the first floor of the Glaspaleis; later it became dry and we could go outside to where the yearly market was in full swing.
Here pictures of the  group; unfortunately some crawlers had to leave too early for the final review and group picture.  The results will be shown the coming days and weeks, here on this blog.

Gisteren hadden we onze eerste sketchcrawl, in het Glaspaleis in Heerlen. We hadden geen idee of en hoeveel crawlers er zouden zijn, zeker gezien het slechte weer, maar gelukkig waren we met 12 mensen van in totaal 4 nationaliteiten (Nederlands, Duits, Frans en Engels; dat is waarom deze blog tweetalig is).
Het weer was beroerd, maar we mochten tekenen achter de ramen van de bibliotheek op de eerste verdieping van het Glaspaleis. Later werd het droog en konden we de straat op. Daar was de jaarmarkt in volle gang, met genoeg gelegenheid tot het maken van mooie schetsen.
Boven een foto van de groep, helaas moesten enkele crawlers vóór het afsluitende groepstreffen weg.
De resultaten waren ver boven verwachting; de komende dagen-weken zullen we ze op deze blog laten zien.


Tuesday, April 17, 2012

Glaspaleis

De Sketchcrawl komt lekker dichtbij.
Routebeschrijving:
Vanuit het noorden via de A76, neem afslag Heerlen N281. afrit Maastricht, maar draai links richting de stad. Vanuit Maastricht A79, gewoon rechtdoor rijden de Welterlaan op. 3e stoplicht links.
Parkeergarages worden al snel aangegeven. Het glaspaleis/Schunck is vierkant glazen gebouw met een cultureel centrum en bibliotheek. Aan beide pleinen (Emmaplen en Bongerd) is een ingang, wij bevinden ons aan de Bongerd zijde. 



Directions
This is what the Glaspaleis looks like (picture from the site of filmhuis de spiegel; we'll post a drawing next time)
From the direction of Aachen, just after the border turn right to Heerlen on the N281.
From the north on the A76, take the N281 to Heerlen. From Maastricht on the A79, just continue into the city.
When driving towards the citycenter there is a parking guiding system, that leads you to the available parkings. Walk towards the pedestrian area; Glaspaleis/Schunck is a square glass building housing the library and cultural center.
It can be entered from the 2 squares, the Emmaplein and Bongerd. We will be somewhere on the Bongerd side.

Friday, April 6, 2012

De flyer

Sketchcrawl Heerlen komt eraan. Hier zien jullie de flyer. 
Nico en ik staan startklaar. Ook hebben we contact opgenomen met Schunck. 
Natuurlijk hopen we op goed weer!

Kijk ook eens op onze post op het forum van sketchcrawl.com: http://www.sketchcrawl.com/forum/viewtopic.php?f=61&t=7617

Wednesday, March 7, 2012

Sketchcrawl 21 April !


21 April is de grote dag.

We gaan Sketchcrawlen in Limburg!

Huh? Wat is sketchcrawl?
Sketchcrawl is bedacht door Enrico Casarosa.
Hij wilde wel eens samen met anderen tekenen en schetsen op straat, en zo is Sketchcrawl ontstaan.
Vier keer per jaar wordt dit over de hele wereld georganiseerd, kijk maar op de forums van hun site:  http://www.sketchcrawl.com/

O wat leuk. En hoe gaat dat?
Gewoon, je neemt papier en tekenmateriaal mee: pennen, potloden, verf, inkt, bedenk het maar.
We zoeken een leuke plek, en je tekent wat voor je neus staat.
Mensen op de markt. Een volle prullenbak. Een gevel van een kerk. De schappen van de speelgoedwinkel. De geparkeerde auto's en de agent die ze bekeurt. Het terras van een café en de ober die koffie morst.

Kijk maar goed om je heen.
Na afloop maken we foto's en zetten ze op deze blog en op het sketchcrawl forum

Voor wie? Ik kan niet tekenen.
Iedereen kan meedoen!
Het is gratis, en je neemt je eigen materiaal mee, dus je hebt de kosten zelf in de hand.
Het maakt niet uit of je goed kunt tekenen, als je het maar leuk vindt

Ik doe mee. Waar en wanneer?
We starten voor de eerste keer hier in Heerlen.
De bedoeling is bij Schunck, om 1 uur 's middags. Maar dat moet nog definitief worden vastgesteld.
We houden je op de hoogte.

Lijkt me leuk!
Kijk ook maar eens op de site van Sketchcrawl Gouda http://sketchcrawlgouda.blogspot.com/
En in Schiedam/Rotterdam gaan ze ook aan de slag.

Meer info volgt!