Tuesday, October 23, 2012

Nico en Alma

 De schetsen van Nico, in high speed style. Snelle impressies van de markt en de kermis. En zoals bij de laatste schets goed is te zien, door de regen gevlucht in de kerk.
Nico's high speed sketches, showing the market and the fairground. And, as the last sketch clearly shows, seeking refuge in the church.






Sunday, October 21, 2012

Jos











De tekeningen van Jos. Ondanks de regen bleef hij nog een tijdje praten met twee aardige dames op het terras, Juliette en Milou Perree. En een portretje lag voor de hand.
The drawings of Jos. In spite of the pouring rain, he kept chatting with to two nice ladies, Juliette & Milou Perree. Resulting in a portrait of course.


Friday, October 19, 2012

Tineke

De tekeningen van Tineke, spontane kleurrijke werken!
Here are the drawings of Tineke, so lively and colourful!


Tuesday, October 16, 2012

Marco

This is the drawing of Marco, our Italian sketcher. We were all sitting in  a covered terrace, to keep the rain out. Marco drew the fair on the central marketplace.
Funny, the owner of the pavilion was yelling every five minutes that someone had won a big prize... even if there was noone in sight.
De eerste resultaten van onze sketchcrawl: de tekening van Marco, onze italiaanse deelnemer. Een beeld van de kermisattracties op de centrale markt van Sittard.

Monday, October 15, 2012

Onze groep

Dit is de groep die afgelopen zaterdag in Sittard aan de slag ging. vlnr: Joan, Tineke, Annette, Jos, Roger, Marco, Nico en Alma. Ikzelf sta er gelukkig niet op.
Our group of last saturday: left to right: Joan, Tineke, Annette, Jos, Roger, Marco, Nico and Alma. I am not in the drawing, that would have spoiled it. Resemblance was not the goal.

Sunday, October 14, 2012

Sketchcrawl 37


Gisterenmiddag was er weer een sketchcrawl Limburg, dit keer in Sittard. Daar was ook Oktoberfest: een grote kermis, veel feesttenten en schlagermusik.
Helaas zat het weer tegen, we konden slechts een paar uurtjes op een beschut terras zitten tekenen, daarna regende het zo hard dat we besloten voortijdig af te haken.
In totaal waren we met 9 schetsers, een erg leuke groep. De volgende dagen zal ik de resultaten op deze blog laten zien.

Yesterday we did another sketchcrawl Limburg, this time in Sittard. Unfortunately the weather was horrible, we could only draw for a few hours on a covered terrace.
But after that the rain poured down, and we had to stop early.
Nevertheless, our group of 9 draughtsmen (of 3 nationalities) had a lot of fun drawing together. The coming days I'll show the results on this blog.


Wednesday, October 3, 2012

Sketchcrawl Sittard

De plaats is bepaald: we gaan schetsen in Sittard.
Verzamelen om13.00 uur, zaterdag 13 oktober.
Het idee is te verzamelen bij de ingang van museum het "Domein", en vervolgens de stad in te gaan.
Er is Oktoberfest in de stad, dus waarschijnlijk redelijk druk, maar ook wel een levendig.
Het kan misschien lastig zijn voor een parkeerplek, maar Sittard heeft diverse mogelijkheden. Zie bijgaande schets.
We are going for a sketchcrawl in Sittard this time.
At 13.00 hours at the entrance of the museum "het domein" (see the red dot).
We will go from there into the city. There will be Oktoberfest that weekend, so it can be crowded in Sittard. All the more fun!

Hope to see you there!

Links (klik op link):

Google map sittard: het domein
Website: http://www.hetdomein.nl/

Wednesday, September 26, 2012

Sketchcrawl 13 oktober

We gaan er weer voor.
De volgende sketchcrawl zullen we gaan houden op zaterdagmiddag 13 oktober.
We moeten nog een plek verzinnen, meer informatie volgt.
Here we go again: the date is fixed.
We will go for the 2nd Limburg sketchcrawl on saturday October 13th. We still have to think of a location, but we will keep you posted!

Urban sketchers Belgium


Vorige week werden we uitgenodigd om met de Belgische sketchcrawlers en Urban sketchers Belgium mee te schetsen, afgelopen zaterdag in Luik.
Een geweldige kans met om met onze bourgondische buren samen te kunnen tekenen en schilderen.
Er waren ook een paar USK grootheden bij, zoals Lapin) Spanje  en Gèrard Michel (Luik).
Bijgaand mijn schetsen, vanaf de Citadel, een pleintje in Hors Château en de deelnemers tijdens de koffie en Trappist op het terras.



Last saturday we joined up with the Urban Sketchers Belgium; among others Lapin and Gèrard Michel. 
Here my drawings, from the Citadelle, Hors Château and sketches of the participants. It's so much fun drawing together!

Wednesday, June 20, 2012

No sketchcrawl on July 14th

Due to filled up agenda's and holidays we will not organise a sketchcrawl in July.
It would have been on July 14th.
If somebody wants to sketch in Limburg on that date, let us know; we are wiling to let you use this blog and will help you in any way we can.
Next sketchcrawl will probably be in Oktober.
We zullen op 14 juli geen sketchcrawl organiseren, volle agenda's en vakantie gooien roet in het eten.
Mocht iemand toch iets willen organiseren, neem contact met ons op. We stellen deze blog graag ter beschikking en zullen helpen waar we kunnen.
Volgende Limburg sketchcrawl wordt waarschijnlijk in oktober.